המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2012

ארכיון כתבות 2012

תאריך: 20/02/2012

המועצה לצרכנות פנתה לחברות האשראי בבקשה להפסקת חיובי הלקוחות של סלצ'ק

בשבועות האחרונים הצטברו במועצה לצרכנות תלונות צרכנים נגד חברת סלצ'ק- המרכז לבדיקת חשבונות סלולר, המשווקת שירות בדיקת חשבונות הטלפון הנייד במטרה להוזיל השירות.

מהתלונות עולה כי צרכנים שילמו במועד ההתקשרות עם החברה 398 ₪, כדמי הרשמה לקבלת שירות, כשיתרת התשלומים תנוכה מהחיסכון שתחשוף בפני הצרכנים, אולם גילו כי אינם מקבלים את השירות המובטח. ניסיונותיהם (כמו ניסיונות המועצה לצרכנות) ליצור קשר עם החברה לא נענו, למרות שנשלחו לכתובת המופיעה בפרסומים ובאתר החברה.
 
אחד הצרכנים העביר למועצה הודעת מייל שקיבל מהחברה,  המבשר על סגירת סלצ'ק. במייל נאמר כי עקב קריסת החברה והימצאותה בחדלות פירעון לא תוכל לספק השירותים ללקוחות.
לאור החשש כי צרכנים יפגעו מתשלום בגין שירות שיתכן ולא יינתן להם, פנתה המועצה אתמול למנכל"י חברות  האשראי,  בבקשה להפעיל את סמכותן, לבדוק מצב החברה ולהפסיק ולחייב את הלקוחות בעסקאות שנעשו מול סלצ'ק, ולזכות את כל הצרכנים בסכומים הנ"ל.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג אומר כי המועצה מצפה מחברות האשראי לפעול כנאמנות של הצרכנים במקרה ויתגלה כי הם עומדים לאבד את כספם, ולהחזיר להם כספים שעבורם ברור כי לא יקבלו תמורה.
התנהלות אחרת של חברות האשראי, בניגוד לחובתן החוקית תהיה מבחינת עמידה מן הצד בעת היקלעות הצרכנים לצרה, והוספת תרומה התנהגותית משלהם למצוקת הצרכנים" מוסיף מנכ"ל המועצה .